28.03.2024

Jure Japelj

Komet 12P/Pons-Brooks je periodičen komet, ki notranji del Osončja obišče vsakih 71 let. Poimenovan je po Jean-Loisu Ponsu in Williamu Robertu Brooksu, ki sta komet popisala v devetnajstem stoletju, sicer pa omembe kometa najdemo že v zapiskih kitajskih opazovalcev neba iz štirinajstega stoletja.

Ravno te dni se komet zopet mudi v naši bližini. Soncu se bo najbolj približal 21. aprila, okoli tega datuma bo tudi najsvetlejši. Zemlji se bo najbolj približal 2. junija, a takrat bo zaradi večje oddaljenosti od Sonca že precej temnejši. Nato se bo po močno sploščeni orbiti podal v oddaljene dele Osončja—od Sonca bo kar 33-krat dlje od Zemlje, ko se bo obrnil in se zopet začel približevati.

Spreminjanje svetlosti kometa. Vir slike: The Sky Live

Trenutno je komet viden s prostim očesom, še boljše pa ga ja seveda opazovati z daljnogledom ali teleskopom. Iz Slovenije je viden na začetku noči. Našli ga boste okoli petnajst stopinj nad obzorjem—za opazovanje je zato potrebno stopiti na višje ležeče predele ali nekam, kjer na obzorju ni ovir. Okoli 21. ure bo komet že zašel. Vidljivost kometa se bo v naslednjih dnevih kvečjemu slabšala, zato je sedaj pravi trenutek za opazovanje.

Napovedano nebo nad Slovenijo 29. 3. okoli 20. ure. Slika je posnetek zaslona programa Stellarium.

Komet se trenutno nahaja v ozvezdju Oven. Na nebu ga boste našli v smeri zahoda. Kot kažipot vam bo služil svetli Jupiter. V tej smeri neba boste lahko videli tudi Gostosevce oziroma Plejade in, nekoliko proti severu, galaksijo Andromedo.

Če ste oziroma še boste posneli kakšno lepo sliko kometa, nam jo pošljite in jo bomo objavili tukaj.

Naslovna slika: Komet 12P/Pons-Brooks, posnet 9. marca 2024.

Vse novice