Novice

Tri stare zvezde s slabim občutkom za smer

17.05.2024
Jure Japelj
Astronomi so v haloju Galaksije odkrili tri zelo stare zvezde. Najprej so nase opozorile z zelo nizko vsebnostjo težkih kemijskih elementov, nato pa so presenetile še s svojim gibanjem: gibljejo se v nasprotni smeri kot večina drugih zvezd.

Ko satelit fotografira druge satelite

16.05.2024
Jure Japelj
Podjetje HEO Robotics je objavilo sliko Mednarodne vesoljske postaje iz povsem novega zornega kota. Slika je bila posneta s satelitom, ki je bil v času slikanja od postaje oddaljen le 69 kilometrov.

Hevreka: Osvajanje Lune

14.05.2024
Jure Japelj
V tokratni oddaji Hevreka si bomo pogledali okoliščine nove tekme za Luno. Kdo so glavni igralci, zakaj silijo na Luno in na kaj osvajanje Lune pomeni za mednarodne odnose?

Delavnica o astronomiji v izobraževanju

13.05.2024
Dunja Fabjan
Mednarodna astronomska zveza prireja delavnico o astronomiji v izobraževanju. Spletna izvedba delavnice, kjer bodo predstavljene dobre izobraževalne prakse v osnovni in srednji šoli ter pri usposabljanju učiteljev. Letošnja osrednja znanstvena tema bo vesoljski teleskop James Webb.

Gromozanska pega na Soncu, blišči in severni sij

10.05.2024
Jure Japelj
Sončeva pega AR3664 zadnje dni strelja kot za stavo. Močni Sončevi blišči in spremljajoči koronalni izbruhi snovi bodo v noči na soboto poskrbeli za geomagnetne nevihte. Tudi v Sloveniji bi bil lahko viden severni sij.

Detektirana atmosfera na kamnitem eksoplanetu

09.05.2024
Jure Japelj
Znanstveniki so prvič detektirali atmosfero na eksoplanetu, ki je po velikosti podoben Zemlji. Gre za 41 svetlobnih let oddaljen planet 55 Cancri e.

Izšla je majska številka revije Spika

08.05.2024
Bojan Kambič
V tokratni številki o zmagovalcih Messierjevega maratona, o opazovanju Sončevega mrka v Združenih državah in še mnogočem.

Potepuški planet na vesoljskem pragu?

08.05.2024
Jure Japelj
Objekt WISE J085510.83-071442.5 je eden izmed Soncu najbližjih teles. Gre za rjavo pritlikavko ali potepuški planet?