IOAA 2016: Otvoritev 10. mednarodne olimpijade iz astronomije in astrofizike

Nedelja, 11 December 2016

Bhubaneswar
nedelja 11. december 2016

V soboto, 10. decembra se je pričela 10. mednarodna olimpijada iz astronomije in astrofizike, ki letos poteka v mestu Bhubaneswar v Indiji. Slovenija se olimpijade, namenjene srednješolcem, letos udeležuje četrtič. Ekipo sestavljajo Luka Govedič, Anže Jenko, Aleksej Jurca, Urban Ogrinec in Jakob Robnik. Več si preberite v prispevku!

Otvoritev je potekala v novem kampusu NISER, kjer so nastanjeni tekmovalci. Dogodek, ki bo skupaj trajal 9 dni, se je pričel s prižigom olimpijskega ognja in nadaljeval s predstavitvijo ekip. Sledil je kulturni program s tradicionalnimi plesnimi točkami.

V naslednjem tednu nas čakajo 4 tekmovalni dnevi. V ponedeljek je na sporedu opazovalni del, ki vključuje orientacijo po nebu, poznavanje najsvetlejših zvezd in objektov temnega neba ter uporabo teleskopa. Sledijo teoretične tekmovalne naloge in naloge iz analize astronomskih podatkov. Dijaki tekmujejo posamično, zadnji dan pa se bodo pomerili v ekipah.

Vsako leto se olimpijade udeleži več tekmovalcev. Letos jih sodeluje 234 iz 42 držav. Med posameznimi tekmovanji bo na voljo dovolj časa za sklepanje novih prijateljstev in razvedrilo. Poleg ogleda živalskega vrta organizatorji obljubljajo ekskurzijo v staro mestno jedro Bhubaneswarja, mesta starodavnih templjev, glavna atrakcija pa bo sončni tempelj Konark.

Maruša Žerjal